Отворена покана за визуални артисти за творчество и активизъм

Амнести Интернешънъл България кани визуални творци да реагират на основните кампании на организацията, свързани със защита на застъпниците на ЛГБТИ общността, природата и мигриращите хора. Търсим смели и със силно въображение идеи, които да бъдат възпроизведени върху различни материали (текстилни, печатни и други) и да станат част от рекламните материали на Амнести Интернешънъл България. Основната цел на конкурса е създаване на осведоменост и ангажиране с каузите на движението и важните въпроси, свързани с правата на човека. Отворената покана е възможност за участниците да се отъждествят със смислена, стойностна за обществото и с широко въздействие кампания.

Творчество и застъпничество

Амнести България кани творци и активисти да се ангажират с проблемите на човешките права, като реагират на трите актуални теми на организацията: 

  • Защитници на правата на ЛГБТИ+ хора
  • Защитници на бежанци, хора търсещи закрила и мигранти
  • Екозащитници 

Задание

Отворената покана е насочена към творци, които са поканени да създадат визуални творби по основните кампании на Амнести България в трите теми – защита на застъпниците на ЛГБТИ общността, природата и мигриращите хора. 

Конкурсът насърчава използването на различни подходи и техники като графичен дизайн, илюстрация, типография, фотография, смесени медии и други при условието, че финалният резултат ще може да се възпроизведе върху разнообразен и широк диапазон от материали (текстил, хартия и други). Участниците са свободни да създадат творба, която улавя същността на посланията по директен или по абстрактен начин.

Художествените произведения трябва да адресират основните кампании на Амнести България: защитници на правата на ЛГБТИ+ хора; защитници на бежанци, хора търсещи закрила и мигранти; екозащитници. Всеки участник е поканен да работи и в резултат да представи идеи по трите водещи теми – защитници на правата на ЛГБТИ+ хора; защитници на бежанци, хора търсещи закрила и мигранти; екозащитници. 

Поканата е отворена за всички творци и активисти. Авторите имат свобода да изберат своя подход при осъществяването на идеята си при условие, че предложените проекти засягат специфичните кампании и приоритети на Амнести България.

Изборът на финални визуални проекти трябва да бъде съобразен с функционалните елементи, предвидени за отворената покана, а именно – възпроизвеждане върху различни носители. Дизайнът следва да позволява удачната адаптация върху такива. Например тениски, шапки, чорапи, торби, стикери, тефтери и други промоционални материали. Те ще бъдат ползвани от Амнести България за осведоменост относно дейността на организацията и продавани с цел набиране на средства за своята работа. Материалите ще бъдат позиционирани на уебсайта на Амнести България и на участията ѝ на събития. 

Предложенията за творчески проекти трябва да черпят вдъхновение и да са подчинени на посланията на кампаниите. В своята цялост концепцията трябва да се съобрази със социалната динамика и да насърчи трансформиращият ефект на Амнести България върху благосъстоянието на общество, което уважава и защитава правата на своите граждани.

Печелившият проект ще получи възнаграждение от 1000 лв.

Допълнителни материали – лого на Амнести България и цветове можете да откриете ТУК. Шрифтът на кирилица следва да бъде Roboto.

Изисквания за участие

  • Конкурсът е безвъзмездно отворен за всеки на възраст над 18 години български гражданин. 
  • Приемат се заявки от отделни лица или екипи.
  • Участниците могат да кандидатстват с до два проекта по трите теми от кампаниите на Амнести България, които ще бъдат разглеждани поотделно.

Участниците трябва да включват следната информация:

За участника:

  • Име и фамилия
  • Имейл
  • Телефон за връзка
  • Възраст 
  • Линк (към уебсайт и/или социални мрежи ) 

За творбата:

  • Описание на концепцията до 1 страница, което обяснява как тя отговаря на заданието.
  • Ключова визуализация, която демонстрира идеята. JPG файлове с минимална разделителна способност 72 dpi и максимален размер на файла 1MB всеки.
  • До 5 поддържащи изображения на тема, общо 15 поддържащи изображения или визуализации, които демонстрират проекта и обясняват как той ще функционира и ще бъде адаптиран.
  • По избор: видеоклип, показващ дизайна в действие. Незадължителният видеоклип или анимация трябва да бъдат качени на външна хостинг платформа (като YouTube или Vimeo) и изпратени чрез URL адрес.

Участвайки в конкурса, всеки се съгласява с правилата и условията му.

Важни дати

  • Обявяване на отворената покана –  16 април
  • Краен срок за кандидатстване – 11 май
  • Журиране – 12 – 18 май
  • Обявяване на победителя – 19 май

Подписване на договор – 19 – 30 май

Критерии за оценка

  1. Концепция на предложението:
  • Уникалност и атрактивност (20%)
  • Съответствие с темите на Амнести България (20%)
  1. Въздействие:
  • Яснота на посланията (30%)
  • Устойчивост във времето (10%)

Адаптивност и приложимост в различни материали: Реалистичен и осъществим визуален проект, който може да се възпроизведе върху широк набор от материали. (20%).

Жури

Евгения Бернщайн, Координатор Кампании и активизъм / Амнести България / 

Александра Димитрова-Ненова, Координатор Комуникации и фондонабиране / Амнести България / 

Адриана Андреева / студио Комплект и Инициативи за дизайн Мелба/ 

Бояна Гяурова / студио Комплект и Инициативи за дизайн Мелба / 

Христо Петков / Главен изпълнителен директор Stinky Socks и Бизнес директор в NEXT-DC

Изпращайте своите предложения на [email protected] – очакваме ви!