Амнести Интернешънъл България кани визуални творци да реагират на основните кампании на организацията, свързани със защита на застъпниците на ЛГБТИ общността, природата и мигриращите хора. Търсим смели и със силно въображение идеи, които да бъдат възпроизведени върху различни материали (текстилни, печатни и други) и да станат част от рекламните материали на Амнести Интернешънъл България. Основната цел на конкурса е създаване на осведоменост и ангажиране с каузите на движението и важните въпроси, свързани с правата на човека. Отворената покана е възможност за участниците да се отъждествят със смислена, стойностна за обществото и с широко въздействие кампания.
Творчество и застъпничество
Амнести България кани творци и активисти да се ангажират с проблемите на човешките права, като реагират на трите актуални теми на организацията:
- Защитници на правата на ЛГБТИ+ хора
- Защитници на бежанци, хора търсещи закрила и мигранти
- Екозащитници
Задание
Отворената покана е насочена към творци, които са поканени да създадат визуални творби по основните кампании на Амнести България в трите теми – защита на застъпниците на ЛГБТИ общността, природата и мигриращите хора.
Конкурсът насърчава използването на различни подходи и техники като графичен дизайн, илюстрация, типография, фотография, смесени медии и други при условието, че финалният резултат ще може да се възпроизведе върху разнообразен и широк диапазон от материали (текстил, хартия и други). Участниците са свободни да създадат творба, която улавя същността на посланията по директен или по абстрактен начин.
Художествените произведения трябва да адресират основните кампании на Амнести България: защитници на правата на ЛГБТИ+ хора; защитници на бежанци, хора търсещи закрила и мигранти; екозащитници. Всеки участник е поканен да работи и в резултат да представи идеи по трите водещи теми – защитници на правата на ЛГБТИ+ хора; защитници на бежанци, хора търсещи закрила и мигранти; екозащитници.
Поканата е отворена за всички творци и активисти. Авторите имат свобода да изберат своя подход при осъществяването на идеята си при условие, че предложените проекти засягат специфичните кампании и приоритети на Амнести България.
Изборът на финални визуални проекти трябва да бъде съобразен с функционалните елементи, предвидени за отворената покана, а именно – възпроизвеждане върху различни носители. Дизайнът следва да позволява удачната адаптация върху такива. Например тениски, шапки, чорапи, торби, стикери, тефтери и други промоционални материали. Те ще бъдат ползвани от Амнести България за осведоменост относно дейността на организацията и продавани с цел набиране на средства за своята работа. Материалите ще бъдат позиционирани на уебсайта на Амнести България и на участията ѝ на събития.
Предложенията за творчески проекти трябва да черпят вдъхновение и да са подчинени на посланията на кампаниите. В своята цялост концепцията трябва да се съобрази със социалната динамика и да насърчи трансформиращият ефект на Амнести България върху благосъстоянието на общество, което уважава и защитава правата на своите граждани.
Печелившият проект ще получи възнаграждение от 1000 лв.
Допълнителни материали – лого на Амнести България и цветове можете да откриете ТУК. Шрифтът на кирилица следва да бъде Roboto.
Изисквания за участие
- Конкурсът е безвъзмездно отворен за всеки на възраст над 18 години български гражданин.
- Приемат се заявки от отделни лица или екипи.
- Участниците могат да кандидатстват с до два проекта по трите теми от кампаниите на Амнести България, които ще бъдат разглеждани поотделно.
Участниците трябва да включват следната информация:
За участника:
- Име и фамилия
- Имейл
- Телефон за връзка
- Възраст
- Линк (към уебсайт и/или социални мрежи )
За творбата:
- Описание на концепцията до 1 страница, което обяснява как тя отговаря на заданието.
- Ключова визуализация, която демонстрира идеята. JPG файлове с минимална разделителна способност 72 dpi и максимален размер на файла 1MB всеки.
- До 5 поддържащи изображения на тема, общо 15 поддържащи изображения или визуализации, които демонстрират проекта и обясняват как той ще функционира и ще бъде адаптиран.
- По избор: видеоклип, показващ дизайна в действие. Незадължителният видеоклип или анимация трябва да бъдат качени на външна хостинг платформа (като YouTube или Vimeo) и изпратени чрез URL адрес.
Участвайки в конкурса, всеки се съгласява с правилата и условията му.
Важни дати
- Обявяване на отворената покана – 16 април
- Краен срок за кандидатстване – 11 май
- Журиране – 12 – 18 май
- Обявяване на победителя – 19 май
Подписване на договор – 19 – 30 май
Критерии за оценка
- Концепция на предложението:
- Уникалност и атрактивност (20%)
- Съответствие с темите на Амнести България (20%)
- Въздействие:
- Яснота на посланията (30%)
- Устойчивост във времето (10%)
Адаптивност и приложимост в различни материали: Реалистичен и осъществим визуален проект, който може да се възпроизведе върху широк набор от материали. (20%).
Жури
Евгения Бернщайн, Координатор Кампании и активизъм / Амнести България /
Александра Димитрова-Ненова, Координатор Комуникации и фондонабиране / Амнести България /
Адриана Андреева / студио Комплект и Инициативи за дизайн Мелба/
Бояна Гяурова / студио Комплект и Инициативи за дизайн Мелба /
Христо Петков / Главен изпълнителен директор Stinky Socks и Бизнес директор в NEXT-DC